Arbejdet med overgange

Overgangen til nye miljøer og institutioner er en afgørende fase for både barnet og dets familie. I Egedal Kommune er vi dedikerede til at sikre en god og tryg overgang igennem de forskellige stadier i barnets og familiens liv. Vi har etableret et formaliseret samarbejde, som sikrer en smidig overgang fra hjemmet til vuggestue eller dagpleje, fra vuggestue/dagpleje til børnehave og videre fra børnehave til skole/mini-SFO.

Vores mål er at sikre, at både barnet og familien får den bedst mulige modtagelse i deres nye omgivelser, uanset hvilke udfordringer hverdagen bringer. Dialog og god kommunikation er hjørnestenene i denne proces. Derfor benytter vi os af AULA i vores daginstitutioner, hvilket faciliterer en effektiv og transparent kommunikation mellem forældre og institutionen.

Vi forstår vigtigheden af at skabe et miljø, hvor forældre føler sig trygge ved at overlade deres barn og samtidig føler sig involverede i deres udvikling og trivsel. Derfor står vores dedikerede personale altid klar til at støtte og vejlede både barn og forældre gennem overgangsperioderne, så overgangen bliver så glidende som muligt.