Samarbejdspartnere

I vores dagtilbud har vi et tæt samarbejde med et bredt spektrum af interne og eksterne samarbejdspartnere, alt efter den konkrete kontekst. Disse omfattende samarbejder og mangfoldige fagligheder bidrager til at kvalificere den pædagogiske opgave i forhold til det enkelte barn eller børnegruppen.

Blandt vores interne samarbejdspartnere finder vi:

• Psykologer, som bidrager med ekspertise inden for børns mentale sundhed og udvikling.

• Logopæder, der støtter børn med sproglige udfordringer og sikrer en sund kommunikationsudvikling.

• Sundhedstjenesten, som giver værdifuld vejledning og rådgivning omkring børns fysiske sundhed og trivsel.

• Motorik konsulenter, der arbejder med børns motoriske udvikling og træning af grundlæggende bevægelsesfærdigheder.

• Den selvejende institution, Menighedsbørnehaven, som er en vigtig lokal partner i vores nærområde.

• De private institutioner i Egedal Kommune, der bidrager til et bredt og mangfoldigt pædagogisk miljø.

• Distriktsskolerne samt privatskolerne, hvor vi har etableret tætte samarbejdsrelationer for at sikre en smidig overgang fra dagtilbud til skole.

• Private og offentlige uddannelsesinstitutioner, der understøtter vores medarbejderes faglige udvikling og kompetence opbygning.

• De relevante fagforeninger, der varetager vores medarbejderes interesser og sikrer gode arbejdsvilkår og trivsel på arbejdspladsen.

• Flersprogsvejledere, der støtter børn og familier med ikke-dansk baggrund og sikrer en inkluderende og mangfoldig læringsmiljø.

• Praksis vejledere, som bistår med praktisk vejledning og rådgivning til vores medarbejdere i deres daglige arbejde.

• Socialrådgivere, familie rådgivere og forebyggelseskonsulenter, der arbejder tæt sammen med os for at støtte familier i udfordrende situationer og sikre trivsel og tryghed for alle børn.

Denne bredde i vores samarbejdsnetværk hjælper med at tilbyde en helhedsorienteret tilgang til børnenes trivsel, udvikling og læring, og vi sætter stor pris på det værdifulde bidrag, de hver især yder